Renault Fluence Z.E.: варто спробувати

У цій статті ми докладно розповімо про один з перших серійних електричних автомобілів, достатньо відомого їх представника – автомобіль Renault Fluence ZE

Цей автомобіль з’явився у продажу в Європі восени 2011 року і випускався аж до 2013 року. У його основу лягла Renault Fluence з двигуном внутрішнього згоряння. У парі з Renault Fluence Z.E. в електричному варіанті була випущена ще одна популярна модель – Kangoo ZE Букви Z.E. в кінці назв обох знайомих моделей означають zero emission - нульові викиди СО2.

Renault Fluence Z.E. – великий п'ятимісний седан сімейного типу. У зовнішньому вигляді є кілька відмінностей від бензинової версії – Fluence ZE на 13 см довший за свого бензинового «брата». Причина цього в тому, що досить багато місця займає акумулятор вагою 250 кг. Через це трохи зменшений об'єм багажника - 300 літрів замість 560 у бензинової версії. А також збільшилася вага машини, тепер вона складає 1225 кг. Також дещо змінилася решітка радіатора, а всі хромовані деталі і фари відливають синім відтінком. За непотрібністю прибрана вихлопна труба. А ось кришки зарядних роз'ємів, навпаки, для зручності розташовані на передніх крилах з обох сторін - і справа, і зліва. З'явилися зміни і на панелі приладів - з'явився інтерфейс (HMI), який інформує про відстань, яку можна проїхати заряді акумулятора, який залишився, а також про споживану потужність. Є в наявності і кілька нових функцій, призначених для економії енергії під час поїздки. До них відноситься можливість обігріву або охолодження автомобіля не під час руху, а під час зарядки, щоб уникнути розрядки батареї. В іншому комплектація автомобіля залишається такою ж, як і у авто з ДВС: є бортовий комп'ютер (який може автоматично прокласти шлях до найближчої зарядної станції), датчики світла і дощу, електричні склопідйомники всіх вікон, навігаційна система, модуль Bluetooth, автоматичний двозонний клімат-контроль, і енергозберігаючі шини. Бічні дзеркала оснащені електроприводами. Передбачено регулювання сидіння і керма по висоті. Пасивна система безпеки представлена ​​4 подушками безпеки (2 передніми і 2 бічними). Також машина оснащена системами ABS з AFU (система екстреного гальмування) і EBD (система розподілу гальмівних зусиль), ESP (система стабілізації курсової стійкості), ASR (антипробуксовочна система), а також знайома всім любителям Формули 1, система KERS, яка в даному випадку працює не на підвищення потужності, а для збільшення дальності поїздки.

Заявлена ​​максимальна швидкість Renault Fluence ZE становить 135 км / год. Від нуля до 100 км/год машина розганяється за 9 секунд. Обмежувач швидкості спрацьовує на 150 км/год. Електромотор Renault Fluence Z.E. виробляє 70 кіловат потужності (93 кінські сили), чого цілком достатньо для помірної їзди по місту. Максимальна відстань, яку можна проїхати на одному повному заряді акумулятора дорівнює 185 км. Повністю заряджається батарея за 6-8 годин. Слід сказати, що виробник передбачив 2 роз'єми для двох видів зарядки від мережі. Один призначений для швидкісної зарядки від промислової розетки з напругою 380 вольт (в цьому випадку тривалість процесу скорочується до 30 хвилин), другий - для звичайної побутової 220-вольтової розетки.

Що стосується відчуттів водія, коли він сідає за кермо Renault Fluence ZE, вони дуже незвичайні і досить сильно відрізняються від відчуття від їзди в будь-якому іншому автомобілі. Перше злегка шокуюче враження – тиша. Після того, як повертається ключ запалювання, немає звичного звуку стартера, тільки спалахує напис «go» на приладовій панелі, яка означає, що автомобіль готовий почати рух. Під час поїздки в салоні автомобіля не чути практично ніяких звуків. І, що цікаво, виробник не тільки з гордістю заявляв про надзвичайну безшумність свого автомобіля, але і, як не дивно, планував створити так званий «шумовий симулятор». Призначатися він повинен був для того, щоб, по-перше, авто не шокувало вразливих пішоходів, безшумно «підкрадаючись» до них, а по-друге для тих водіїв, які просто звикли до звуків двигуна і воліють чути їх навіть за кермом електромобіля.

Управління автомобілем, завдяки автоматичній коробці передач, стає зовсім простим, як в дитячій машинці: достатньо просто натиснути на педаль і почати рух. Машина дуже піддатлива, відмінно поводиться під час обгонів, швидко розганяється від 0 до 50 км/год., хоча ближче до 100 км/год. «слабшає». Фактично, на міських швидкостях вона швидше бензинової версії.

До речі, одночасно з випуском Renault Fluence ZE, компанія Renault розробила інноваційну систему швидкої зміни батареї "QuickDrop". Її суть у швидкій заміні розрядженого акумулятора повністю зарядженим. Вся процедура виконується автоматично, спеціальним роботом і займає всього близько 3 хвилин. Таким чином, між водіями мав проходити постійний обмін батареями. Станції для цієї процедури Renault розробляли спільно з ізраїльською компанією Better Place, яка також займалася реалізацією Renault Fluence ZE Планувалося побудувати мережу таких станцій в Ізраїлі та Данії. Але широкого поширення цей спосіб зарядки поки так і не отримав, тому що будівництво кожної подібної станції достатньо дорого і, враховуючи, що електричних Fluence було продано близько 3500-4000, спосіб виявився попросту нерентабельним. Але забута ця ідея не була, і велика ймовірність, що пізніше вона буде використовуватися в інших моделях електромобілів, а, з ростом їхньої популярності, швидка зміна батареї і станції для цієї процедури можуть все-таки здобути чималу популярність.

Ціна Renault Fluence Z.E. в європейських країнах становила від 21300 до 26000 євро, в залежності від країни і наявних програм пільгового оподаткування. Доступний автомобіль в двох комплектаціях. Щоправда вартість акумулятора в цю суму не входить, його виробник пропонував брати в оренду, щомісячна ціна якої становить порядку 60 євро. В Україні на даний момент є пропозиції про продаж Fluence ZE з вартістю 41000 $.

У 2013 році випуск Renault Fluence ZE був припинений. Причиною тому стало банкрутство вищезгаданої компанії Better Place, а також те, що на ринок вийшли нові моделі електрокарів з кращими характеристиками. Це абсолютно природно в умовах стрімкого розвитку галузі, активного освоєння ринку електромобілів різними компаніями і великої кількості новітніх розробок. І Renault Fluence Z.E. був яскравим і значним етапом у цьому процесі.

Фото, використане для ілюстрації © Dein Nordrhein-Westfalen